Психологічний моніторинг, 2010–2011 н.р.
Протягом 2010–2011 н.р. проводились аналітичні дослідження учнів 5–11 класів, науково-дослідницька робота по впровадженню інноваційної системи "Психолого-педагогічне проектування розвитку особистості учня" та апробація методик виявлення обдарованих дітей. На підставі даних досліджень:
вивченні індивідуальні особливості особистості, рівень розвитку інтелекту, мотиваційна сфера, особистісні характеристики учнів з урахуванням їхніх реальних навчальних досягнень;
були складені прогнози, як для кожного учня окремо, так і для класних колективів.
Психологічна служба гімназії діє з метою виявлення і створення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості.
Основні її завдання полягають:
у повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дітей;
у створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
у забезпеченні індивідуального підходу до кожної дитини на основі вивчення її психолого-педагогічних особливостей.
Для забезпечення цих завдань у 2010–2011 н. р. були проведені такі діагностичні дослідження:
учнів 1-х класів – адаптація шести річок до навчання у школі;
учнів 4-х класів – діагностування розвитку пізнавальних процесів: уваги, пам’яті, мислення;
учнів 3-х класів – діагностика обдарованості та творчих здібностей»
учнів 4-х класів – діагностування процесу колективоутворення, взаємовідносин учнів у класі, та вад особистісного розвитку;
учнів 5 –х класів – вивчення процесу адаптації молодшого школяра до умов навчання у середній школі (виявлення проблем у спілкуванні, навчанні, реакція на труднощі та невдачі);
учнів 7-х класів – вивчення навчальних інтересів та здібностей учнів з метою надання рекомендацій вибору профілю навчання;
учнів 8-х класів – діагностика і психологічний аналіз сумісності напрямку профілю і навчальних інтересів та здібностей учнів;
учнів 10-х класів – вивчення адаптації до умов профільного навчання, доцільність ранньої профілізації, психологічного клімату в класних колективах, рейтинг спецкурсів та факультативів, дослідження рівня навантаження;
вивчення вад особистісного розвитку та соціальної активності учнів 4-х – 11-х класів за допомогою діагностично-проектуючого комп’ютерного комплексу «Універсал».
Аналіз результатів діагностичних досліджень виявив необхідність проведення психологічної корекції окремих груп учнів.
У 2010-2011 н.р. було проведено серію тренінгових занять для учнів 1-х, 5-х, 6-х, 8-х, класів це: "Розвиток навичок спілкування", "Спілкування як основний засіб самоствердження особистості" та "Розвиток пізнавальних процесів", а також індивідуальні і групові консультації для батьків та учнів.
З метою створення атмосфери взаємоповаги, взаємодопомоги та співробітництва проводились конференції (для батьків 1-х, 5-х, 7-х класів), консультації практикуми, лекції, бесіди де розглянуті проблеми сім’ї, особливості спілкування з дитиною, аспекти вікової та педагогічної психології.
Протягом року проводилась просвітницька та розвивальна робота з педколективом гімназії з метою надання допомоги вчителям, класним керівникам у створенні програм індивідуальної роботи з учнями.
З червня 2009 року співпрацюємо з міжнародною організацією Stowarzyszenie Psychoprofilaktyki "Spojrz inaczej", являємось учасниками міжнародного проекту "Безпечна школа – школа без насилля". У рамках цієї співпраці, використовуючи досвід польських та голанських колег психологів розроблена тренінгові програма з профілактики злості, агресії та насилля у дітей.
У 2010-2011 навчальному році проводились тренінги для класних керівників середньої та молодшої школи «Агресія і насилля у школі: методи реагування і профілактики» . Результати роботи були представлені у м. Варшава. У наступному навчальному році планується продовжити роботу у даному проекті.
У 2010-2011 навчальному році проводилась науково-методична робота з педпрацівниками та психологами м. Києва.
Проведено науково-практичні семінари на базі ІППО КМПУ ім.. Б.Д. Грінченка:
"Соціальна адаптація першокласників: розвиток навичок спілкування" для психологів м. Києва;
"Обдарована дитина" для слухачів курсів підвищення кваліфікації для заступників з навчально-виховної та виховної роботи.
З 2008 року заключено угоду про співпрацю з Київським національним лінгвістичним університетом у рамках якої на базі гімназії проходять практику студенти ІV курсу факультету психології, кожний рік.
Презентовано досвід роботи психологічної служби гімназії на різних рівнях:
Доповідь про досвід роботи з обдарованими і творчими дітьми за результатами впровадження інноваційної системи "Підтримка обдарованих і талановитих дітей та молоді гімназії №143" на конференції "Обдарована дитина" у травні 2011 року;
Друковані роботи у фаховому виданні газета "Психолог" №22(142) за листопад 2009року "Результати досліджень суїцидальних нахилів учнів", №25 (145) за лютий 2010 року "Соціальна адаптація першокласників: розвиток навичок спілкування";
Виступ у міському семінарі для вчителів молодшої школи "Вплив оцінки на формування особистості школяра";
Виступи на районних МО "Психологічна підтримка, запорука збереження психічного і фізичного здоров’я учнів"
Психологічний моніторинг, 2009-2010 н.р.
|