Психологічний моніторинг, 2009-2010 н.р.
Протягом 2009-2010 н.р. проводились аналітичні дослідження учнів 5-11 класів, та науково-дослідницька робота по впровадженню інноваційної системи «Психолого-педагогічне проектування розвитку особистості учня». На підставі даних досліджень (вивчення рівня розвитку інтелекту, мотиваційної сфери, особистісних характеристик учнів з урахуванням їхніх реальних навчальних досягнень) були складені прогнози як для кожного учня окремо так і для класних колективів.
Психологічна служба гімназії діє з метою виявлення і створення оптимальних соціально – психологічних умов для розвитку особистості.
Основні її завдання полягають:
у повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дітей;
у створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
у забезпеченні індивідуального підходу до кожної дитини на основі вивчення її психолого – педагогічних особливостей.
Для забезпечення цих завдань у 2009-2010 н.р. були проведені такі діагностичні дослідження:
учнів 1-х класів адаптація шестирічок до навчання у школі;
учнів 4-х класів діагностування прозвитку пізнавальних процесів: уваги, пам’яті, мислення;
учнів 3-х класів діагностика обдарованості та творчих здібностей;
учнів 4-х класів діагностування процесу колективоутворення, взаємовідносин учнів у класі, та вад особистісного розвитку;
учнів 5 –х класів вивчення процесу адаптації молодшого школяра до умов навчання у середній школі (виявлення проблем у спілкуванні, навчанні, реакція на труднощі та невдачі);
учнів 7-х класів вивчення навчальних інтересів та здібностей учнів з метою надання рекомендацій вибору профілю навчання;
учнів 8-х класів діагностика і психологічний аналіз сумісності напрямку профілю і навчальних інтересів та здібностей учнів;
учнів 10-х класів вивчення адаптації до умов профільного навчання, доцільність ранньої профілізації, психологічного клімату в класних колективах,рейтинг спецкурсів та факультативів, дослідження рівня навантаження;
вивчення вад особистісного розвитку та соціальної активності учнів 4-11 класів за допомогою діагностично – проектуючого комп’ютерного комплексу «Універсал».
Аналіз результатів діагностичних досліджень виявив необхідність проведення психологічної корекції окремих груп учнів. У 2009-2010 н.р. було проведено серію тренінгових занять для учнів 1-х, 5-х, 6-х, 8-х, класів це:
«Розвиток навичок спілкування»;
«Спілкування як основний засіб самоствердження особистості»;
«Розвиток пізнавальних процесів», а також індивідуальні і групові консультації для батьків та учнів.
З метою створення атмосфери взаємоповаги, взаємодопомоги та співробітництва у сім’ї в роботі з батьками проводились конференції (для батьків 1-х, 5-х, 7-х класів), консультації практикуми, лекції, бесіди де порушувались проблеми сім’ї, особливості спілкування з дитиною, аспекти вікової та педагогічної психології.
Протягом року проводилась просвітницька та розвивальна робота з педколективом гімназії з метою надання допомоги вчителям, класним керівникам у створенні програм індивідуальної роботи з учнями.
З червня 2009 року співпрацюємо з міжнародною організацією Stowarzyszenie Psychoprofilaktyki "Spojrz inaczej", являємось учасниками міжнародного проекту «Безпечна школа – школа без насилля». У рамках цієї співпраці, використовуючи досвід польських та голандських колег психологів розроблена тренінгова програма з профілактики злості, агресії та насилля у школі для вчителів. У цьому навчальному році проводились тренінги для класних керівників середньої та молодшої школи «Агресія і насилля у школі: методи реагування і профілактики». Результати роботи були представлені у м. Варшава. У наступному навчальному році планується продовжити роботу у даному проекті.
У 2009-2010 навчальному році проводилась науково-методична робота з педпрацівниками та психологами м. Києва.
Проведено науково-практичні семінари на базі ІППО КМПУ ім. Б.Д. Грінченка:
«Соціальна адаптація першокласників: розвиток навичок спілкування» для психологів м. Києва;
«Обдарована дитина» для слухачів курсів підвищення кваліфікації для заступників з навчально-виховної та виховної роботи.
З 2008 року заключена угода про співпрацю з Київським національним лінгвістичним університетом, у рамках якої на базі гімназії пройшли практику студенти ІV курсу факультету психології.
Презентовано досвід роботи психологічної служби гімназії на всеукраїнському рівні це:
Доповідь про досвід роботи з обдарованими і творчими дітьми за результатами впровадження інноваційної системи «Психолого-педагогічне проектування розвитку особистості учня» на Всеукраїнській конференції «Обдарована дитина» у лютому 2010 року;
Друковані роботи у фаховому виданні газета «Психолог» №22(142) за листопад 2009року «Результати досліджень суїцидальних нахилів учнів», №25 (145) за лютий 2010 року «Соціальна адаптація першокласників: розвиток навичок спілкування»
|