Головна сторiнка
Адмiнiстрацiя
Педагогiчний колектив
Символи гімназії
Самоврядування
Мiжнародна дiяльнiсть
Нашi досягнення
Вчителям
Для учнiв
Для батькiв
Вступ до гiмназiї
Позакласна та виховна робота
Психологічна та соціальна робота
Галерея
Учні про гімназію
Преса про нас
Відеоархів
Адреса гiмназiї
Мапа сайту


Гiмназiя є асоцiйованим членом ЮНЕСКО
(з 2007 року)
Входить до Асоцiацiї працiвникiв лiцеїв i гiмназiй України (з 1999 року)


ПСИХОЛОГІЧНА ТА СОЦІАЛЬНА РОБОТА

Воробей Н. В. Воробей
Наталiя Василiвна

Соцiальний педагог
Сологуб Н. М. Сологуб
Наталія Миколаївна

Психолог


Психологічний моніторинг
діяльності соціально-психологічної служби
у 2013-2014 н.р.

Нові вимоги потребують сучасних підходів, застосування новітніх науково-дослідних методів комплексної психолого– педагогічної діагностики всіх учасників навчально-виховного процесу. У гімназії вже багато років впроваджено інноваційну систему психолого-педагогічного проектування особистості учнів за допомогою діагностично–проектуючого комп’ютерного комплексу «Універсал» (автор В. О. Киричук, кандидат психологічних наук). Мета соціально - психологічної служби гімназії: створення оптимальних соціально – психологічних умов для розвитку успішної особистості.

Основні її завдання полягають:
у повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дітей;
у створенні умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
у забезпеченні індивідуального підходу до кожної дитини на основі вивчення її психолого – педагогічних особливостей.

Для забезпечення цих завдань у 2013-2014 н.р. були проведені такі діагностичні дослідження:
учнів 1-х класів адаптація шестирічок до навчання у школі;
учнів 4-х класів діагностування процесу колективоутворення, взаємовідносин учнів у класі, та вад особистісного розвитку;
учнів 5–х класів вивчення процесу адаптації молодшого школяра до умов навчання у середній школі (виявлення проблем у спілкуванні, навчанні, реакція на труднощі та невдачі);
учнів 6-х класів соціометричні дослідження;
учнів 7-х класів вивчення навчальних інтересів та здібностей учнів рівня розумового розвитку з метою надання рекомендацій вибору профілю навчання;
учнів 8-х класів діагностика і психологічний аналіз сумісності напрямку профілю і навчальних інтересів та здібностей учнів;
учнів 10-х класів вивчення адаптації до умов профільного навчання, доцільність ранньої профілізації, психологічного клімату в класних колективах,рейтинг спецкурсів та факультативів, дослідження рівня навантаження;
вивчення вад особистісного розвитку та соціальної активності учнів 4-х- 11-х класів за допомогою діагностично – проектуючого комп’ютерного комплексу «Універсал».

Аналіз результатів діагностичних досліджень виявив необхідність проведення у 2013-2014 н.р. психологічної корекції окремих груп учнів та профілактично – просвітницької роботи.

Соціально-психологічна служба гімназії виконує завдання координатора спільних дій у проведенні корекційно-виховної роботи і профілактики певних потенційних навчальних, поведінкових чи інших труднощів. Ефективність цієї роботи залежить від рівня психологічних компетентностей, загальної психологічної культури учнів, педагогів та батьків. Найдієвішими сьогодні у галузі просвітницько-корекційної діяльності психолога є інноваційні методи групової роботи (аналіз проблемної ситуації, ділова гра, круглий стіл). На науково – практичних семінарах для вчителів, широко використовуються інноваційні методи і форми роботи у поєднанні з новітніми розробками психологічної науки, наприклад:
«Стратегії розв’язання конфліктних ситуацій» розглядалися технології поведінки та методи захисту у конфліктних ситуаціях.
«Позитивне мислення в професійній діяльності вчителя» за методом «Позитум – підходу» - це новітній гуманістичний напрямок у сучасній світовій психотерапії (автор Носсрат Пезешкіан ). Позитивний підхід означає - справжній, реальний, істинний погляд на конкретну ситуацію з різних позицій.
«Шляхи оптимізації взаємодії з родинами» - для класоводів початкової школи;
«Моделі педагогічного спілкування» для класних керівників молодшої та старшої школи з елементами казкотерапії.

Як свідчить досвід, підвищення рівня поінформованості в галузі психологічних знань через лекції, бесіди, семінари, тренінги з елементами інноваційних технологій - допомагає вчителям, класним керівникам у створенні програм індивідуальної роботи з учнями.

З метою створення атмосфери взаємоповаги, взаємодопомоги та співробітництва у сім’ї в роботі з батьками традиційно проводяться конференції:
для батьків1-х класів - «Адаптація дитини до навчання у школі»;
для батьків 5-х класів - «Психологічні особливості молодшого підлітка та особливості адаптації до навчання у середній школі»;
для батьків 7-х класів - «Психологічні аспекти вибору навчального профілю».

Впродовж навчального року проводились лекції, бесіди на батьківських зборах, де обговорюються проблеми стосунків у сім’ї, особливості спілкування з дитиною, аспекти вікової та педагогічної психології.

Протягом чотирьох останніх років учні гімназії №143 є переможцями ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з психології та педагогіки, а також активними учасниками МАН. У поточному навчальному році:
Стрельченко Анастасія, учениця 11-А класу посіла ІІ місце на ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з психології та педагогіки;
Ткаченко Анастасія, учениця 9-Б класу посіла І місце на ІІ етапі захисту робіт МАН.

З 2013 року підписано угоду про співпрацю з Київським національним педагогічний університетом ім. М. Драгоманова, у рамках якої на базі гімназії студенти ІІІ і ІV курсу факультету психології проходили практику. В рамках профорієнтаційної роботи відбулася зустріч старшокласників з викладачами Інституту соціології ї психології НПУ ім.. М. Драгоманова.

Презентовано досвід роботи соціально-психологічної служби гімназії на всеукраїнському рівні: доповідь про досвід роботи з проблеми соціальної адаптації першокласників на круглому столі в рамках Всеукраїнського «Медичного форуму - 2014» на тему: «Впровадження здоров’язберігаючих технологій у загальноосвітніх та дошкільних закладах – основа укріплення здоров’я дітей та їх успішного навчання» (22 травня 2014 року).




Психологічний моніторинг, 2012-2013 н.р.
Психологічний моніторинг, 2011-2012 н.р.
Психологічний моніторинг, 2010-2011 н.р.
Психологічний моніторинг, 2009-2010 н.р.




Головна сторiнка| Адмiнiстрацiя| Педагогічний колектив | Символи гімназії | Самоврядування |
| Мiжнародна дiяльнiсть | Нашi досягнення | Вчителям | Для учнiв | Для батькiв | Вступ до гiмназiї |
| Позакласна та виховна робота | Психологічна та соціальна робота | Галерея | Учні про гімназію |
| Преса про нас | Відеоархів | Адреса гiмназiї | Мапа сайту|