Головна сторiнка
Адмiнiстрацiя
Педагогiчний колектив
Символи гімназії
Самоврядування
Мiжнародна дiяльнiсть
Співробітництво з ВНЗ
Нашi досягнення
Вчителям
Семінари, конференції, виступи
/ Для учнiв
Для батькiв
Вступ до гiмназiї
Позакласна та виховна робота
Патріотичне виховання
Психологічна та соціальна робота
Як готуватися до іспитів
Галерея
Учні про гімназію
Преса про нас
Відеоархів
Адреса гiмназiї
Мапа сайту

Гiмназiя є асоцiйованим членом ЮНЕСКО
(з 2007 року)
Входить до Асоцiацiї працiвникiв лiцеїв i гiмназiй України (з 1999 року)


ВЧИТЕЛЯМ
Як готуватися до іспитів

Під гіперактивністю розуміють надзвичайно неспокійну фізичну і розумову активність у дітей. Найяскравіші її прояви можна спостерігати у дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку. Іспити, як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.

Розпорядок дня

Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних інгредієнтів їжі в організмі й відновлять енергетичні витрати.

Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.

Не варто відмовлятися од звичайних занять спортом, розмов по телефону – це буде своєрідним відпочинком.

Слід пам’ятати про біоритмологічні особливості: “сова” неефективно працює о 6-8 год. ранку, а “жайворонок” навряд чи буде працездатним до 2-3 год. ночі. В усіх дітей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.

Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву краще пити вранці й небагато, лише для того, щоб прокинутися (для тих, хто звик саме так розпочинати свій день). Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених у собі людей. Заспокійливі медичні препарати зовсім не потрібні. Їх можна вживати лише за призначенням лікаря.

Правильна організація вивчення навчального матеріалу

Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчаються 70% усього обсягу, третього дня – решта, четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов’язково вчити всі питання поспіль.

Є й деякі психологічні закономірності, які слід враховувати.

  1. “Чинник межі”. Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту. Середина зазвичай швидко “вилітає” з голови. Тому під час запам’ятовування та повторення слід приділити увагу середині тексту.
  2. Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на місці. Інформація після “завантаження” в мозок, якщо її не повторити, утрачається на 20 – 30% упродовж перших 10 годин. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв. – утретє, а через 8-10 год. – учетверте, і ще раз – через добу. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно “оселилася” в голові.
  3. Особливість “упізнання”. Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке “знайоме” запитання.
  4. Запам’ятати можна найкраще, якщо знати, що є “найближчим”: текст, малюнок, логічна схема, мовленнєве відтворення.
  5. Слід спробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запамятовується набагато легше.

Можна готуватися до іспитів удвох, адже одна голова добре, а дві – краще. Підготовка до іспиту вдвох має свої переваги, якщо поставитися до цього серйозно й сумлінно. Учити разом не варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні іспиту.

Готуватися можна й так: перший день – самостійне вивчення, другий – повторення й переказування один одному. Було б добре розділити теми за інтересами, за складністю, за ступенем засвоєння: один розповідає те, що другий раніше не вчив.

Розповідати треба чітко, детально, емоційно. Можна проводити “репетиції” перед іспитом і наодинці: ставити собі запитання, уголос відповідати, привчатися слухати своє мовлення.

Мета кожного учня – скласти іспит якнайкраще. А оцінка залежить від двох різних чинників: знань і вміння поводитися на іспиті.

  1. Майте вигляд впевненої у собі людини.
  2. Спрямуйте розмову в потрібне русло.
  3. Не втрачайте самовладнання, якщо не знаєте питання.
  4. Ведіть із викладачем діалог.
  5. Змінюйте перебіг думок, перебудовуйте розмову у сприятливому напрямі.
  6. Вдягніться на іспит охайно.
  7. Говоріть не голосно, але чітко й упевнено, усміхайтеся.
  8. Налаштуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті.
  9. Продумайте поведінку і стиль розмови з викладачем.
  10. Будьте спокійні й зосереджені на змісті відповіді.
  11. Забудьте про образи на вчителів, батьків, узагалі відстороніться від усього непотрібного.
  12. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід себе показати якнайкраще.

| Головна сторiнка | Адмiнiстрацiя | Педагогiчний колектив | Самоврядування | Символи гімназії | Мiжнародна дiяльність |
| Співробітництво з ВНЗ | Нашi досягнення | Вчителям | Семінари, конференції, виступи | Для учнiв | Для батькiв |
| Вступ до гiмназiї | Позакласна та виховна робота | Патріотичне виховання | Психологічна та соціальна робота | Галерея |
| Учні про гімназію | Преса про нас | Відеоархів | Адреса гiмназiї | Мапа сайту|